vineri, 21 decembrie 2018

DIV. DENE U KOJTU NISI SE SMEL, I IZGUBÉN DENJ



Žinata si pita drugáre:
-          Aku tolvajete me udkrádnati méne i mojta májća, za kogu za ti baj po žáj?
-          Za tolvajete!
***


Dešterete  ubážde na májćaji:
-          Me haresvati dve mončita, Péru i Vánju. Koj  ud tej za babi sréćnija?
-          Sréćnija za dabi Vánju, zaštotu ti za se užéniši za Pérka.

***

Na nauk guspudin pita dicáta:
-          Kakaj grej i naprávili Ádam?
-          I jáli ud zatájanotu darvu.
-          Kaći gu-j pedépsali Guspudin Bog?
-          I trebalu da se užéni za Eva.
***

Bába stára uči unućtata:
-          Áz ga zina, gá se purzevami si uguda rakata na ustáta.
-          Áz ni treba da ja guda, udguváre unučitu, zaštotu áz imami zabi.
***

Dváma mladužénati si hurtuvati:
 Žinata:
-          Ni me harésvaši više? U sétnotu vreme nitu ni me pitaš zašto reva!
Maža:
-          Sam sapćásali či aku ni te pitami, mlogja lejve ni isárami.
***


Baštata si pita sina:
-          Sinko, dnéšnija denj si dunéli rádus na toja bližnić?
Sina:
-          Kaći da ni. Dnés sam bili du lélne, i da vidiši kava rádusna i blá  katu sam si krénali kantu dumá.
***

Ditetu pita májća-mu:
-          Mámo, zašto i izpádela ćikata na tájka, za kako i ućilaveli?
-          Zaštotu i mudari i se misli mlogu.
-          Ampa ti mámu, zašto imaši ćikata taj časta?
-          Já utádej pa legaj, zašto si pitaši tolkus…?!
                                                ***

Idini bulešlivi guspudár i učali u doktura za da dužnáj aku ji zdrávi.
Doktura  mu ubážde:
-    Treba seku denj da se namážiti s kali preku satu telu.
-    Ama misliti ći za se izcera s tuj, guspudár doktur?
-    Aja, am za se naučiti…sas zemete.
                                                           ***


Sam zamolil moja drugár da me udmeni za idin denj da pázi  uscete.
Pukraj čipore sa menali  Vánju i Lázarku i vikati:
Gjura, Gjuraaa!
-    Dá,  tuka sam! Za kako me trasiti?
-    Smi menali pukraj tojta kuliba, pa smi videli pukraj nija idini čeleći martavi i smi mislili či si ti.
-    Kaći izgladva, preliče s méne?
-    Dá.
-    I ubuti?
-    Dá.
-     Ima naučare?
-     Aha.
-    I ubrasnati?
-    Amci.
-    Tugázi cigurnu nisam áz.
                                                              ***



Baštata ubážde, jadosini na sina-mu sled katu si dušali ud škulata détu i bili vikani ud dáskalćata:
-          Sam hurtuvali s tojta dáskalća, i mi rékala či za bukniši taze gudina, ama ne mi ubádila na kako. Taj či te pitami tébe, ubadimi istenata, na kako za bukniši? Na mátemátika, na romina, na fizika?
Sina  s navédna glava udguváre:
-          I kimija
                                                           ***

Pitánče:
- Zašto majmune ima gulem nos?
Odguvor:
- Zašotu ima gulemi prasti.

P.R.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu