duminică, 8 decembrie 2019

DXXXIX. NITU NI MÁREM ČI I ZIME


PATNIC IZ RUMANIJA (2)

ŠTRÁND TERMÁL RÁDULOV 


       Zimata véć i tuka, i dušlá makár či néma još tejnata hubanka bela dreja, snega. Mlogu čekanija sneć, ud dicáta, u sanjičtata kujatu sa se nasitli da sedat zafalini u šopa, ama i ud námu po stárite, či kaći da badi Kolada ali nova gudina biz sneć.             Sam zabrávili či i páurete dvám čekati snega da zaviji brićásanotu zitu, ama ima i takvizi, istenata i či sa sas sém málku, kujatu ne-j báš za sneći, unezi ”kača méne” kujatu ne-j báš, ali po dubre ubádnu, nej máj nikak da rimati snega.
     Ama nista piša tolkuse mlogu za sneć ali za stuć, otu sam imál prelega da zabráva či van i studénu i duj vetara, otu sam bil na kapilu. Sam se plaskudil kača virdéčćite i još i u gurašta uda, no istenata i či ni samičeći, i za tuj sam imali još idna, náj málku idna prelega da se rádvam. Da ni hurtuvam či katu sam videl kaći se zvi štránda, sam prenemel, nisam mogali da si glatna slinćite, i homa sam se štámpal, le vájda neku pać za imami prelega da pukáža na neguku tuje svetiče, biz da me pita aku áz sam gázdata...



      Termálnija štránd S.C. RADULOV S.R.L se manerva u Nemsćija Sinmihái (vlášći Sânmihaiu German), na málku više ud 13 kilumétera ud Timišvár.




     






       Udata izvire ud pud zeme i mlogu dubra, kajči ni tolkus za dicáta, istenata i či nitu méma vatrešni bazine s manena uda, i imati prelega da se rádvati i plaskuditi pu sata drága denj. No zine sámu ud tornić du petak ud 3 saháte posle pládne du 12 saháte prez nušta, a sabuta ud 1 sahát, sled pládne istu taj du sreć nos. I otu nismi virdišći, i nimožimi da sedimi sámu u udata ima prelega da naprávimi i sáuna, málku da se uputimi biz da treba da rabotimi,  ali da si hápnimi neštu, le se duma či udata barži te izmuva, osubitu u stumáka. Jádenjétu i tvarde hubavu i dvám čekam da dodi lete da probami i vankašnite bazine i za kako da ni, da prespimi tuke u hubančite darveni kaštičeta.
       Ama durdi doj letutu, se rádvam či imami di da se plaskudimi, i prez zimata, či drugjáče, du letus, smi u opasnus da zabrávimi da plávami.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu