luni, 9 decembrie 2019

DXLII. UDGUSKA


       Taze hurta i igra i, misla áz, máj izgubéna, zabrávna, ama, se nadevam da greša, da némami za právu. Kolku smi bli rádusni, katu smi bli maneni gá smi imáli prelega da si udgusnimi.
       Za po mládite da razberat, gá smi se razdileli, smi se mánvali ud vaz neguku, homa gu zakáčimi s rakata i ričimi udguska.  Toj, náša drugar ali drugarća,  ne se ustáveli, i probali da mu zakači i toj, da si udgusni, da ni ustán toj sétnija. Vidit, sigá si dávam isápt či nitu áz ni máj pánta dubre, i vájda, sigá sekači i usukvami s vláškata igra “leapșa”. Ubićávam-se či za se dokumentirami i u náj bližnotu vreme za piša i za teze stári igri, igrite na náštu ditinstvu. Mi dvádeti u pámeć sigá nekolkus ud tej: táčka, vikaváka (nitu ni znája kaći se piši), žumurka i.t.d.
        Taj či, aku áz pánta dubre, da si udgusniši zlamenuva da dadéš udguskata na druguku. Aku niji taj, ud sigá si išta uproška i aku me zatagliti za ušite, se ubićávam da se pupráva.
       Ama, drugu neštu sam štel da ubáda, napiša. U sétnotu vreme prez sočjálnite medii, osubitu medgju blogerete se igráj idna prelična takvaze igra. Niji, sekaći niji, dubre ubádnu či se igráj. No, nekuj gudi nekolkusi pitančita, udguvori na tej, a posle gji gudi na drugje nekolkus tima, za taj i tija na tejna red da udguvorat i posle, razbire se, da gj gudati i tija na drugja. Interesnu-j či tuj ji iznajidili nekuj za da ima kako da piši i razbire se za da ima kako da se četi pu interneta. Odguvorete, pu neku pać, báš sa interesni. Sekaći, mlogu glávni sa i pitánčitata. Nekolkus ud tej taje glasvati:
-         Aku bi trebalu da si nagotviši, sámu idin fel jádenj, ama ud nij bi trebalu da jadéši idin mesec, kuji bi blo tuj?
-         Treba da se mániši da se premestiši na idin prund na kojtu da žuveš samičeći, kogu bi zal sas tébe?
-         Sinca znájmi či katu smi bli dicá mlogu neštu smi sanuvali. Ubadi, napiši idin takaze san kojtu si gu dustégnali i idin kojtu nisi svárili još da gu dustégniši.
I se razbire či pitánčitata tičati, istu taj i odguvorete, osubitu či ondz kojtu udguvor, homa gji pita i toj drugja nekolkusi tima.
Pu kaćetu sam rékali, s taze igra sekaći ima kako da četiši, osubitu aku ti tvareš pitánčitata, aku si paruv.
Áz na primer na teze pitančita nitu nibi sedel mlogu da se misla i si u ondz mig bi udguvoril: na parvotu pitánče, kalbasa i na drugotu, familjata.
Sam cigurin sigá či sti se razsmeli, katu sti čul za kalbasa, ama drugu ne mi dušlo na pámeć u tuje vreme na ubivanjétu. U tuje vreme u kujetu seku sutirna me izdiga guvičenjétu na prascite. No ni báš seku sutirna, sámu sabuta. A za drugotu pitánče sekaći či i vija bi dál si toze odguvor.
Nideti se bujá, áz ništa vu ugvádemi nitu kako pitánče, ni za drugu, ama nisam imáli vreme da se misla na nekolkusi pitánčita po serjozni. Ama nikade niji kasnu.

Za sklučvanj za udguvora i na trećotu pitánče. Kako sam sanuval, sam si želili?
-         Da se užena, i da imani dicá i unučta.
Kako bi si želili, ama nisam dustignali?
-         Tuj i mlogu simplivánu. Sam si želili da dustigna idini puznát pisátelj (u dnešnotu vreme, tuj zamenuva bloger (blogger).





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu