luni, 9 septembrie 2019

DXXXI. SVETI BAŠTÁ PÁPA FRÁNC U RUMANIJA


Fálin badi Isus!

Mlogu pučitvan palćene!

   Sled 20 gudini ud katu Svetija Baštá Pápa Iván Pável II - ja ij puhodil Rominija ij  stignal vremeto za i nija mládite, i ne sám nija, da prežuvejmi taze rádus u nášte sarcá.
   Pu kaćé znájti, Svetija Bašta Pápa Fránc ij puhodil nášta daržáva ud 31 mája du 2 juna, razbire se 2019 - ta gudina.
Smi mogali da se sretimi sas náša glávin pastir u Șumuleu Ciuc, u Iași, u Blaj, ali u Sibiu.
   Áz, zágjnu sas 42 - ta seminariste ud Alba Iulia, smi stignal sas dvádni napreć u Șumuleu Ciuc za da pumognimi za sétnite raboti dit i trebal da bajat pákvan za tuje sreštenji, da moj da se upatati u mir i sloga. Za da se razberé po dubre kako-j trebal da právimi, da ubáda nekolkus primere:
- smi pákval svetija ultár i satu détu i trebal za da se udsluži Svetata Misa;
- smi naredil stulovete dit sa bli naoklu i napreć ultáre;
- smi pákval káležete sas svetotu prečistiné, i taj na dálja.
   Išta da spumena či napreć da stignimi smi znájal kako imam da právimi, kuja-j nášta odguvornust. Nekolkus tima sa bli gore vaz svetija ultár, sa služli; a náj mlogjie tima i trebal da prečistvami spured či za tazi rabota ji imál náj gulema nužda. Pu kaćé sti videl i áz sam imál tazi odguvornust.
   Mlogu sam se rádval či sam imál tazi prelega da se sreta sas palćenete dit sa bli u 9 -ja sektor ji ne sám. Osobitu polse katu sam bil da gji izproda katu sas krénal sas ájzlubáne nazać kantu Timišvár.
   Mlogu sam se rádval či Rádulov Georgiana, čičvata deštere, ud Bréšća i blá upásana u valenéć katu i čala čatenjitu.
   Za da ubáda kako sam useštel teze deni i mlogu tašku. Unezi ditu sa zal del na tuje upruštiné mojat da me razberat náj dubre.
   Sas mlogu rádus i usarcéni ud tuj sreštenj mu-j ustánal u sarcáta dekanjitu na Svetija Baštá Pápa: "Da varvimi zágjnu".
 
Hájdati da varvimi zágjnu.   
 Piry RÁDULOV -diákon



                                                                     




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu