marți, 31 octombrie 2017

CDVII. PRIJATELSĆI UPATVANJÉTA UD SVETI BAŠTA PÁPA FRÁNC

Skoru i blá izdádna u Itálja, i etu či ségá i blá preubarnata i na vlášći, knigata `PRIJATELSĆI UPATVANJÉTA UD SVETI BAŠTA PÁPA FRÁNC`, četim u starnicata na ’Catholica’ ud svetovnata mreža interneta. Knigata sadarže primere ud Sveti Baštá Pápa Fránc za idin žuvoti po dubar, po izpalnati i po istensći. I vrednu da ja imami i da ja prečetémi out, treba da prepuznájmi, či imami gulema nužda, u toze kaharnija žuvoti, za razsvetlivanjéta kujatu da mu mámati kantu idin po dubar krastjánsći žuvoti.
Andreea Tornielli i Domenico Agasso, i dváta žuvejati u Vátikán i taj hubanći sa prebráli náj hubanćéte primere ud predéćjte na Sveti Bašta Pápa Fránc. Stéga da prečetéti kazáltu, četim si u sájta na catholica.ro i epiarhiaclujgherla.ro, či za si dedémi isápt ud mlogjete, ud sate sferi na žuvota , primere ud kujatu za naučimi, ama i u kujatu za se iznamerimi. S počnivanj s milata, primerete zakáčvati mlogja sferi, kača: Aku čarnimi i kurimi smi prelični na teroristete, S krastjánini, tugázi treba da se rádvaši, i mlogja drugja kujatu za vu ustáva da gj prečetéti vija, i se svaršva s – ‘Radusta: sate ja trasati, ama sámu Guspudin Bog moži da mi ja hariži’’
Zapitani ud žurnalistete, kaći moži da se defénira, i udguvorili mlogu sémpluvánu: <Jorge Bergoglio, misnić>.

Bi mogalu još mlogja primere da preubarna tuka, i zajéstu mlogja starni ud taze kniga, ama za vu ustáva, da ja prečetéti, ama i za tuj či da ni `udkrádna` ud trudbata na ondži ali unazi kojatu, se nadevami u náj blizotu badeštu za ja preubarni na banátsći balgarsći - palćensci jazić.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu