sâmbătă, 12 decembrie 2015

CCX. NAPREDUVAMI

Sam sapćásal dnés, i tuj ni za parva féć či  gá se sretati dváma ali po mlogja hora i ni báš imat kako da hurtuvat, tukča nekuj krén da si nanáse napámeć i kača da se revi i da supredi žuvota dnésnija s négva ditinsci ali kača mládéć, žuvot.
     Homa čuš: Ja viši kako ij tuje modermotu  vreme ni moj nitu da légni biz “crépa” toze (tábleta), le treba da si izhárati učite. Áz katu sam bili maneni, ud škula tájku me ij čekali, s kunete upregnati, sam si farleli turbata i právu na kučijata i na niva da vrémi du kasnu večera.

    Istena ij či vremetáta se umenevati, čeleka napreduva. Áz ni pánta vremeto na lampášete, na finérete ali na sedenćéte, am pánta či smi sedeli na svišta, ne či ne bili ukáren, baknati kurénta, negu či u unui vreme se i zastáveli/ gásili za taj daržávata da moj da si plati sat dalgji, ama pánta či nismi imáli televézor. Katu sa gu kupli nášte, se razbire či i pukázvali sam belu i čarnu, i tuj i blo idna izvanredva rabota. Smi se prebireli ali u kamine ali vaz neguku u tej da gladem filme na video i mlogu smi se rádvali i smi se fálili s kakvi filme smi videl nija.
     Nitu ne se znájalu za kálkulátor a za internet nitu tolkus. Pánta sam hodil na poštata s dva – tri dene napreć da dadémi “áviz” za čeleka s détu smi šteli da hurtuvami na telefone da doj u dene i saháta détu smi se razbráli za taj da možimi da hurtuvami.
     Kátu sam spumenali po gore za vránji i paurija, ni sám nášte stárite sa vráli s kunete, negu i áz pánta či sam vrál s kunete, i ne sámu tolkuse negu si na tréćata brezna smi pušteli kukurus i posle i zagrápim i gátá i zasejana nivata.

     Se vidi či teze vremeta nisa bli taj udkole, ama još po jáku se usešte tuje umenevanj, napreduvanj. Glávnu i či makár kolku da smi napreduvali i mu se ij umenali žuvota, nija smi si ustánali si tezi, izdarželivi, verni krastijáne, s idna hurta istensći banátsći balgare palćene.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu