luni, 6 mai 2019

DXXX. PATNIC IZ RUMANIJA (1)


”LA BUSU” BOZOVIČ

     Taze gudina smi bli málku sréćni či vlášćija Velikdenj se-j pádnal blizu du  paruv máj. No taj či imami nekolkuse slobudni deni, ud petak 26 ápril du čtvartak 2 máj, hubevej za málku udpuska i činenji.
           I s taze prelega, katu sekaći za  utidimi nedgj, makár za neku denj, za pisa za nekolkus ud sétnite mesta kujatu sam gji puhodili i u kujatu sam prespál.
   Parvata gustilnica/ pensjune smi ja puhodili málku po udkole, tojest za 8 márt, smi iskali da praznikuvami  málku drugjáče toze denj, dene na žinite.
 Gustilnicata/ pensjunete ”La Busu” se namerva na brega na téčata Miniš, na 7 km ud vodopáda/ káskáda Bigar i na 5 km ud séltu Bozovič u okraga Káráš Severin.
   
    Zaubékulénu ud téčata Miniš i nácjonálnija pać  57 B, gustilnicata/ pensjunete  >La Busu< vu čeka s nagotvinu jádenj,  mesta za spanji, darveni, ama  hubanći uredénu, teren za fotbala, i mlogja drugja, satu, kaćétu sam kázal, pukraj téčata Miniš  i zaubékulenu s guri.
     Čisti luft, málku ladna, le smi iz planinite, hubanćija glás na udata kujatu tiči, i na rapčetata mu dekati da si uddišemi po na častu, kača gá da mapreberémi putera, sila i čisti luft za u badeštite kátadenšni rabotni deni.
    
 Ništa mlogu da prekázvami, ni šta da práva gulemi i hubanći, ama ni istensći prékasći, no se razbire či za piša gá mi zaharésva neštu, ama  vredi da puhoditi takvize mesta, nitu mlogu skapi, sámu hubavi sa puháždenji.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu