duminică, 6 ianuarie 2019

DXXI. GUSTENINI U NUŠTA USREĆ GUDINTE


   Menali sa Koladnite práznici, i nitu nisam se uburávil hubeve, nitu áz, nitu zlačta-mi a čarnija drob nitu tolkus, i etu či véć se mislimi i se pákvami da pusretimi novata gudina, razbire se či s neku staklo vinu (da se četi: bardác). Ali sas dve, či idno mu treba za da izprodimi stárata gudina, otu moremi da se ucigurisami či…za se máni.
   Náj gulemata našta briga, ali vájda sámu mojta, i da se udlača di, kaći i s kogu za pusreta novata gudina. Idnija drugáre sa me vikal s tej, kajči:
          -Za dodiši i ti sas námu u vás?
   I sina na kumšijete na čuka-mi bába me-j vikali, makár či ni se puznávami. No, le ništi ustávimi nija za idna takvaze drébna i manena rabota da mu preč. Kako či ni se puznávami? S mlogu hitrus i bili ubleni, i homa u menuta i izmislili kaći za se upatati rabotite. Za da me puznáj ga dodi za méne na štácjata, áz u levajta raka za darža idin bardáć s vinu, a u desnicata, pud miscete idno prašče. Mlogu dubra ideja, taj za se udkupa i ud nekolkus pudáraci, či le áz sam usetin. Méne taj me-j učila bába, gá utida nedgji da utora vratáta s glavata ali s kraka, ni kača mlogje ud niusetnite ud dnéšnite deni. Kájči némati nosce za pudárac, a tija se šétati s i dváta bubreci.
   No, sinca čekami s nistarplévus i s gulema rádus „Dedu Kolada“. Grešnija, kolku ima da se luta pu celija svet za da zaduoli sate mirnite. Of, i vaz méne i stégnali uščére. I dušali da mi išti nazájami 100 leja du petnájstuga, kájči tugázi za mu stégni kulevtivskata pénzja.
   Seda i se buna, le nitu nimami s kako da izpatuvami. I da bi imáli mašina, aku ida s nija, s kuláta, sam cigurini či za se nameri idin s čtvartita glava, s pamećta u ćošacite, ublekani u galabi drej  kojtu za me pita aku sam pil. Felaj tejna, nikuj ni te pita aku si jali.
  I aku báš ništa imami di da pusreta novata gudina, di da práva reveljone, za gu ustáva...ni naprávini. Mojta sréća či sam gu pravil unazi gudina.
No, i durkatu sam se katkal áz, etu či... i menali reveljone, bizi da sapćásam.

Sréćna, dugudišna, nova gudina!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu