duminică, 2 iulie 2017

CCCLXXI. 5000 PRIJATELE…

     Umeneva se sveta, si po napreduva. Ségášnite dicá ni máj znájati za žumurka, táčka, ali vékaváka. Modernata i napreduvanata tehnologija nu ubliva. Skoru sam sapćásal či…imam pet hiljadi prijatele na svetovnata mreža – interneta, tojest na Facebook. Pet hiljadi, otu sámu du tolkuse se dupušte.    
     Mi dváde u pámeći dugagjájata, istena, ali po málku istena, s žinata kujatu i učla vaz idna druga žina da ji gáta. Flezala ji vatre, i sadnala  sji ubádla imetu i homa gatáčćjata i krénala da ubáže, kača melca, biz da prestánva, di i blá u sétnite deni, s kogu i užénata, kakvi sukná ima u tej, kako i jála, kaći se usešte… Istena i či ud nazaći idna frángla nekuj i flezal na tejna Facebook i ud tám i šapnali. Saštisana žinata si ji izpráznala bugjuláre i jáku se ji čudila či kolku mlog znáj taze žina za nija. Ali za ondz čeleci détu ubážde: Ud neku denj nasám, sam krénali da se vládam kača u interneta, kača na Facebook. Hoda iz ulcite i pukázvam na horata svetičta s méne i mojta familja, gj zastávem i ji ubážden kako sm jáli i kaći se useštem… Véć treima hora sa krénali da me trasat… idin policist, idin fiškálj i idin doftur za glava, psihiátru.

  
 No, mojte prijatele nisa u tuj stánj, nija smi istensćj prijatele, ni kača ondze ud svetičitu, áz znája satu za tej, kaćétu i tija za méne….. kako sam jál, di seda, di hoda…kako misla i kaći se useštem….istensći prijatele, i mlogu sam sardit či ni mi dupušteti sámu du pet hiljadi, tuj niji demokrácija….jáku sam žálini…se manvami da si zabeleža tuje stánji na Facebook.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu