luni, 8 iulie 2013

XXI. II-ja denj - NEDELETE NA SPORT U BRÉŠĆA



      Drugija denj na taze nedele  u dvora na Balgarskata kašta ud  Bréšća sa se prebráli dicáta, clenve na Ánsámbal Brest, ama i drugija i sa razveselili tuje silče sas tejna hubanći smej.
      U toze denj, pundelnići smi igráli záginu hándbál i smi se useštel izvan rednu hubeve.No to ne se igrálu sam hándbál negu mončitata sa ritali málku topkata na puhortata i sa se nadprevárvali koj za moj da prevari purtáre – kapuša ali vratáre.
      U vremeto na pučivćite – istena, tija sa bli málku- otu dicáta nisa pustánal taj barži smi se prebráli i smi se slágali kaći da naprávim denite détu za sédvat da badati po hubanći, a u drugi del na pučivćite sej igrálu „ zamraznatija čeleći” – idna igra détu sam ja naučili i áz ud tej. Dicáta sa se zastávli - neredili u kulelo i sa si farleli topkata idin na drugij, kojtu i istarváli topkata i „zamraznali” trebaluj da sedi taj durkati durgi nekuj ne istarváli topkata.
      No sej igrálu i „ na strimpántli” i sa se nadidelevali- nadprevárvali koj ud koj za skokni po na gore.
      Šála , smej i véseli glásve sa se čuli preku Bréšća.

      Za ustáva svetičtata da... „hurtuvati”...












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu